7
....die 't 'm doen.
Van een blokje MDF heb ik het ladekastje van de keuken gemaakt met de ladefrontjes aan de andere kant, die naar buiten schuiven. Het heeft natuurlijk alleen zin als je die ook gaat zien. En zo moest dus de buitenkeuken-klep open kunnen, net als in het echt.
De linker zijwand was ik al een tijdje mee bezig. De deur gaat niet open kunnen, maar het moet wel lijken alsof. Daarvoor heb ik een sleuf in de wand gezaagd zodat ik er twee hoekprofieltjes in kon steken. Dan ziet het er net zo uit alsof de deur los van de wand is.
Het keukenluik is niet zoals de wand van hardboard, maar van wit perspex, omdat de binnenkant moet lijken op het witte toplaag van de wandpanelen. Aan de buitenkant is het verschil niet te zien want alles wordt met de groene plakfolie bedekt, met naast de deur ook een kaart, die van Zuid-Amerika. Daarop hou ik met een witte typex-stift de routes bij die ik daar heb gereden.
Als het keukenluik open kan, dan is niet alleen het ladeblok te zien maar ook de gasfles en het campingaz kookstelletje. Die zit vast op de binnenkant van het luik gemonteerd. Het gasflesje heb ik gemaakt van een houten stokje. Dat ging veel beter dat ik had durven hopen.
Ik had gedacht dat ergens tijdens het maken het hout zou barsten of breken.
Het campingaz-stel heeft een karakteristieke felblauwe kleur. Ik moest we even diep nadenken hoe ik dat zou gaan namaken zonder een potje verf te moeten kopen voor die drie vierkante centimeter. Ik heb ooit van een vriend een kleurstalen-ketting van persplexplaatjes gekregen. En laat daar nou precies de goede kleur bij zitten.
Met de powerfile het gasstelletje gemodelleerd. Zwarte knoppen en gaspitten erop om het af te maken. Dan had ik nog een dunne oranje draad nodig die de gasslang moet voorstellen. In een bak met oude telefoon- en scartkabels had ik ook een ISDN-kabel waarvan ik hoopte dat er tussen de vele kleurtjes draad ook oranje zat. Bingo!
Met de powerfile het gasstelletje gemodelleerd. Zwarte knoppen en gaspitten erop om het af te maken. Dan had ik nog een dunne oranje draad nodig die de gasslang moet voorstellen. In een bak met oude telefoon- en scartkabels had ik ook een ISDN-kabel waarvan ik hoopte dat er tussen de vele kleurtjes draad ook oranje zat. Bingo!
Hetzelfde draad kon ik ook nog gebruiken voor de vulslang voor de watertank, een oranje Boa Gardena.
De fles zit vast met een rode strapband. Het rode opentrek-stripje van een beschuitrol lijkt er genoeg op.
Naast de gasfles staat een Kelly Kettle. Dat is een aluminium ketel waar je met een klein houtvuurtje water aan de kook kunt brengen. Boven een foto van een echte. Gepriegel met wat bierblik en je hebt een miniversie.
Tot slot nog wat klein spul aan de binnenkant van de wand. De ventilator, gemaakt van fotopapier. Bij het inknippen van een rond stukje papier ging de propellorbladen spontaan in een schuine stand staan. Ook te zien een keukenrolhouder met keukenrol. Heb 1 laagje van een tissuegenomen en opgerold. Dat is flinterdun en geeft de goede look. Aan de binnenkant van de deur aan de rechterkant zie je 2 bakjes. In de bovenste staan de buitenstoelen. Een poging om die na te maken is mislukt. Probeer het nog wel een keer.
Binnenkort het laatste blog.


Reacties
Een reactie posten