6



Onder het keuken blad zitten kastjes met laden en een deel dat voor de koelkast langs loopt. Dat stuk plaathout is maar 15mm dik en omgezet dus dunner dan een millimeter. Heb eerst gedacht om een stuk plaatijzer te gebruiken. Had nog een reststukje staan, maar koos toch voor een stukje dun kunststof. Ik vond een oud bordje van het jubileumjaar van de LandCruiserClub dat de goede dikte en stevigheid had. En ook wel grappig om nou juist dit bordje te verwerken.

 

Het leek me ook geschikt materiaal om de raamkozijnen van te maken. De kozijnen zijn dikker, maar omdat het glas in het midden zit moet ik het kozijn uit lagen opbouwen en het glas er tussen lijmen. Voor het glas heb ik het strakke heldere plastic van een bonbondoosje gebruikt.

 



Ik moest de ramen en het kastdeel van de keuken beide klaar hebben om ze samen met de bank te spuiten. Ik had in de oude spuitbus met blauw nog maar een heel klein beetje over en voelde dat ik alles in een keer moest doen. Want als je stopt met spuiten moet je altijd de spuitbus  op de kop te houden en de verfresten uit de spuitmond schoonspuiten. En dat kost wat verf. En het kwam uit. Net toen het laatste onderdeel net gedekt was hield de spuitbus er mee op.

 

En het keukenblok ziet er nu zo uit. Ik heb met een schroevendraaiertje lijntjes verf weggeschraapt en zo de laatjes getekend.  Van hele kleine stukjes blik de greepjes gemaakt en nog twee strookjes waar de tafel aan hangt en het bed op ligt.



Ook is nog het stopcontact te zien, gemaakt van een stukje dik fotopapier waar ik met een drevel twee ronde indrukken heb geslagen en toen nog de gaatjes geprikt. Verder links achter de wasbak een zeeppompje.

Dan het volgende ding: de koelkast. Basismateriaal een blokje MDF dat ik met de schuurmachine een fractie schuine kanten geef. Dan een lichtgrijze grondverf die precies de goede kleur heeft. Ook heb ik nog donkergrijze verf voor de horizontale band en de deksel. EĆ©n punt rood voor de aan- en uitknop. 



Het valt me iedere keer weer op hoe ongenadig scherp de foto's zijn die ik met mijn telefoon maak. In werkelijkheid vallen de oneffenheden veel minder op.

Tijd om het geheel in de auto te plaatsen die nu echt de sfeer van de echte cruiser krijgt.  Ook in de hoek rechtsachter een lampje geplaatst. Het achterraam er ook in gezet.


Ondertussen ook bezig geweest met de laatste wand, maar daar moet veel gebeuren voor ik die plaats. Zo gauw die staat kom ik overal nog maar heel moeilijk bij.  

Op de vorige foto is hij al te zien: de Afrikakaart op de motorkap. Ook weer simpelweg een verkleining van de originele print, waardoor alle details zoals de routes, zichtbaar zijn.













Reacties

Populaire posts van deze blog

8

1

3