5

Daarop liggen rechthoekige zitkussens, die samen ook de matras vormen. Ik had nog stukjes van de bekledingsstof bewaard, van toen ik de echte bank heb bekleed. Hoewel de structuur van de stof natuurlijk hetzelfde blijft en in het model dus veel te grof is, is de kleur natuurlijk wel perfect. Ik had ook nog wat gesloten-celfoam liggen, waarmee ik de originele cruiser ooit heb bekleed als isolatie.
Ik snij ze op maat, vouw de stof er om heen en lijm het aan de onderkant vast. Het resultaat was grappig, maar de kussens waren wat te dik. Ik moest wat van de dikte van de foam af snijden. Niet zo makkelijk om dat gelijkmatig te krijgen. De truc is om het mes op de gewenste dikte te geleiden. Twee stangetjes brachten uitkomst. Toen opnieuw bekleed.
Je krijgt er wel een zooitje van.

De kledingkast is gemaakt van berken multiplex dat heel blank hout is. Ik was geneigd om in Groningen een stukje fineerhout te halen, maar ik krijg er steeds meer lol in om materiaal te gebruiken dat voorhanden is.
De kledingkast is gemaakt van berken multiplex dat heel blank hout is. Ik was geneigd om in Groningen een stukje fineerhout te halen, maar ik krijg er steeds meer lol in om materiaal te gebruiken dat voorhanden is.
De vorige avond had ik net een heerlijk frans kaasje gegeten. Eentje die nog in een echt houten doosje zit. De ronde zijkant van het doosje is heel dun hout, fineer dus eigenlijk. De bodem is wat dikker, een soort mini-triplex. De grote wand naast de kast heb ik ook bekleed met een dunne laag blank hout, om de camper wat sfeervoller te maken dan alleen maar ziekenhuis-wit om me heen.
Het kaasdoosje gaf net genoeg hout om wand en kast van te maken. De dikkere bodem kon ik prachtig gebruiken om de kastfront van te maken. Met een scherp mes sneed ik uit de bovenste laag de contouren uit van de verschillende deurtjes. Scharniertjes en sluiting er op en ook nog een fotoprintje van het luchtroostertje in het onderste klepdeurtje. Het roostertje dient om lucht aan te zuigen voor de kachel.
Te zien is ook één van de twee lampjes, die het straks natuurlijk gaan doen. Ook ligt er al een dekentje op de bovenste plank.
Dan het aanrecht, met een aantal uitdagingen. Ten eerste de spoelbak. Het zoeken naar een metalen modelletje van precies de goede afmetingen heb ik snel gestaakt. Echter, het plastic dopje van een spuitflesje deet had wél de goede maat. Alleen die moet dan nog wel bekleed worden met metaal. Een poging met aluminiumfolie liep op niets uit. Dan maar weer eens naar bierblik gegrepen. En dat lukte na enig proberen wél.
Dan het aanrecht, met een aantal uitdagingen. Ten eerste de spoelbak. Het zoeken naar een metalen modelletje van precies de goede afmetingen heb ik snel gestaakt. Echter, het plastic dopje van een spuitflesje deet had wél de goede maat. Alleen die moet dan nog wel bekleed worden met metaal. Een poging met aluminiumfolie liep op niets uit. Dan maar weer eens naar bierblik gegrepen. En dat lukte na enig proberen wél.
Reacties
Een reactie posten